Social Bookmarking för Försäkringsbyrå Webmarknadsföring
Låt oss börja med en enkel definition av Webbyrä, och diskutera hur det här kan användas som en del av dina marknadsföringsplaner för försäkringsbyråer. Social bookmarking tillåter Internet-användare (och försäkringsbyråer) att organisera, lagra och hantera online-resurser, i likhet med att markera sidor i en bok för användning senare. Till skillnad från gamla bokmärken, och som med alla saker på Internet, kan dessa bokmärken enkelt delas och distribueras. Beskrivningar kan läggas till i bokmärken, så användarna kan läsa in innehållet (från korta beskrivningar) utan att behöva ladda ner. Dessa beskrivningar kan innehålla röster (bra eller dåliga), kommentarer eller taggar (metadata). Tänk på taggar när det gäller nyckelord, korta relevanta fraser som tyder på din målgrupp.
Använda sig av
Sociala bokmärkesanvändare kan spara webbsidor som de vill dela. Dessa länkar är vanligtvis offentliga och kan ses kronologiskt, efter kategori eller taggar, eller med hjälp av en sökmotor. Jag liknar social bokmärkning till vissa delar av asynkrona samarbetslösningar som tillåter användare att dela ämnen enligt en kategori, ett projekt etc. Samarbetssystem gör det möjligt för användare att prenumerera på ett informationsflöde, som mycket liknar de sociala bokmärkningstjänsterna som tillhandahåller webbfeeds för deras listor med bokmärken och listor organiserad av taggar. Socialt bokmärke är förmodligen en förenklad typ av asynkron samarbete. Med feeds eller abonnemangsfunktioner kan användarna bli medvetna om nya bokmärken eftersom de sparas, delas och taggas av andra användare. Samarbeta och hantera dessa taggar kan kallas "folksonomy".
Comments
Post a Comment